wtorek, 4 października 2016

TARTALETKI Z MASCARPONE, BORÓWKAMI I ZIEMIĄ CZEKOLADOWĄ

Bardzo kruche, bardzo kakaowe i bardzo dobre babeczki wypełnione prostym kremem na bazie serka mascarpone i śmietany kremówki. Możecie zrobić tą tartę w dużej formie. Ja użyłam 8 mniejszych foremek. Każdą napełniłam letnimi owocami sezonowymi i posypałam ziemią czekoladową - upieczonym ciastem kruchym.

Czas pieczenia: 20-25 minut
Forma/blacha: 8 foremek o średnicy 11 cm
Temperatura piekarnika: 180°C
Ilość porcji: 8 sztuk



SKŁADNIKI NA CIASTO

180 g mąki pszennej
35 g cukru pudru (użyłam trzcinowego)
50 g kakao
150 g masła (schłodzonego)
1 łyżka lodowatej wody

KREM

250 g mascarpone
200 g śmietanki
3 łyżki cukru pudru (użyłam trzcinowego)






NA WIERZCH
 
300-500 g owoców sezonowych
ziemia czekoladowa (resztę, niewykorzystanego ciasta skruszyłam na babeczki)
 
PRZEPIS
  1. Przesiej do dużej miski mąkę, cukier i kakao. Dodaj pokrojone na małą kostkę masło i łyżkę lodowatej wody i zagnieć szybko gładkie ciasto. Zawiń w folie i włóż do lodówki do schłodzenia na 30 minut. Wyjmij ciasto. Podziel na 8 części (zostaw trochę do zrobienia ziemi czekoladowej*). Wylep foremki, ponakłuwaj widelcem i wstaw do nagrzanego do temperatury 180°C piekarnika. Piecz ok 20 minut. Odstaw do wystudzenia.
  2. Krem. Mascarpone włóż do miski i wymieszaj szpatułką. Schłodzoną śmietanę kremówkę ubij z cukrem na sztywną pianę i połącz z mascarpone. Wkładaj po łyżce śmietany do serka i mieszaj szpatułką aż do połączenia. Wyłóż krem na wystudzone tarty, posyp owocami. Ciasto przeznaczone na ziemię, skrusz i posyp nim tartaletki. 
*Pozostałą część ciasta rozwałkowałam, położyłam na blaszce i upiekłam razem z tartami.

SMACZNEGO

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz