sobota, 8 sierpnia 2015

TARTA Z JAGODAMI

Latem mam zwykle spory zapas jagód w lodówce. Więc wypiekam, ile sił. Jak nie sernik jagodowy to jagodzianki. Albo nasze ukochane biszkoptowe z jagodami. Tym razem padło na tartę na kruchym, maślanym cieście z kratką i jagodami. Prosto, klasycznie, pysznie!

Czas pieczenia: 15+30 minut
Forma/blacha: forma do tarty o średnicy 22 cm
Temperatura piekarnika: 180°C 





SKŁADNIKI NA KRUCHE CIASTO

250 g mąki pszennej
150 g masła (schłodzonego) 

50 g cukru
szczypta soli 


OWOCE

350 g jagód świeżych
70 g cukru
15 g masła (roztopionego) 
1 łyżka mąki ziemniaczanej
1 łyżka mąki pszennej
3 łyżki zmielonych migdałów (ewentualnie bułki tartej)







PRZEPIS 
  1. Przesianą mąkę połącz z zimnym pokrojonym w kosteczkę masłem i z cukrem. Rozetrzyj palcami na kruszonkę i połącz w kulę. Zawiń w folię spożywczą i włóż do lodówki na pół godziny. 
  2. Formę wysmaruj masłem (ja dodatkowo wykładam dno papierem do pieczenia). Oddziel od ciasta 2/3 ilości i wylep nim dno tortownicy, podziurkuj i wstaw do rozgrzanego do temperatury 180°C piekarnika i zapiekać przez 15 minut. 
  3. Owoce wymieszaj dokładnie z cukrem, masłem i mąkami. Podpieczony spód wysyp migdałami a następnie wyłóż na niego owoce. Resztę ciasta rozwałkuj. W miarę potrzeby podsyp delikatnie mąką i pokrój w paski (u mnie 10 pasków). Poukładaj paski na owocach i wstaw z powrotem do piekarnika na 30 minut.
SMACZNEGO

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz