niedziela, 17 listopada 2013

SERNIK JAGODOWY

Wyjątkowo piękny i smaczny fioletowy sernik. Ja z uwagi na późną jesień, przyrządzałam go ze znalezionych wśród zapasów jagód mrożonych. Śmietanowa polewa nie tylko dodaje sernikowi uroku, ale niewątpliwie poprawia walory smakowe. Dla mnie rewelacja.  
Przepis pochodzi z Moich Wypieków.

Czas pieczenia: 55 minut+10 minut
Forma/blacha: tortownica o średnicy 22 cm
Temperatura piekarnika: 180°C


 

SKŁADNIKI NA MASĘ SEROWĄ
 
750 g twarogu (użyłam z wiaderka)
200 g drobnego cukru 
4 jajka 
2 łyżki mąki pszennej  
1 łyżka soku z cytryny 
250 g jagód (u mnie mrożone)





SKŁADNIKI NA SPÓD
150 g ciastek owsianych (pokruszonych)
50 g masła (roztopionego)

SKŁADNIKI NA POLEWĘ/WIERZCH

250 ml kwaśnej śmietany
2 łyżki cukru pudru

PRZEPIS 
Składniki na masę serową powinny być w temperaturze pokojowej.
  1. Dno tortownicy wyłóż papierem do pieczenia. Ciasteczka rozdrobnij w melakserze.  W rondelku  (na małym ogniu) rozpuść masło.  Połącz rozdrobnione ciasteczka i rozpuszczone masło i wylep nimi dno tortownicy. Włóż do lodówki na pół godziny.     
  2. Wszystkie składniki na masę serową (oprócz jajek) umieścić w misce i zmiksuj na gładką masę. Następnie dodaj jajka i miksuj chwilkę (tylko do połączenia składników).
  3. Przelej masę do schłodzonej tortownicy, a następnie włóż do rozgrzanego do temperatury 180°C piekarnika. Sernik piecz w kąpieli wodnej (ja układam na samym dole piekarnika formę wypełnioną do połowy wodą). Piecz 55 minut.
  4. Składniki na polewę wymieszaj. Wyjmij sernik z piekarnika, posmaruj wymieszaną z cukrem śmietaną, wyrównaj i włóż z powrotem do piekarnik. Piecz 10 minut.
  5. Upieczony sernik pozostaw w zamkniętym piekarniku 15 minut, a następnie wystudź przy lekko uchylonym piekarniku ok. 30 minut. 
  6. Sernik najlepiej wstawić do lodówki na całą noc.
SMACZNEGO


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz