wtorek, 19 listopada 2013

CHLEBEK NA MIODZIE

Bardzo fajny chleb z dodatkiem miodu. Można użyć dowolnego, wcześniej piekłam z moim ulubionym gryczanym, tym razem użyłam lipowego. Wystarczy wstawić wcześniej zaczyn, wyrobić ciasto, poczekać aż wyrośnie, upiec i gotowe. Smakuje świetnie z kawałkiem sera białego. 
Przepis na ten chleb znalazłam na często przez mnie odwiedzanym blogu Pracownia Wypieków. Zamiast mąki orkiszowej użyłam pszennej chlebowej (typ 750) i wyszedł naprawdę smacznie.

Czas pieczenia: 40 minut
Forma/blacha: forma keksowa o wymiarach 26x8cm
Temperatura piekarnika: 230-200°C




SKŁADNIKI NA ZACZYN 

50 g zakwasu żytniego
75 g mąki orkiszowej (u mnie pszenna jasna pełnoziarnista typ 750)
100 g wody


SKŁADNIKI NA CIASTO CHLEBOWE

275 g wody
30 g miodu (u mnie lipowy)
500 g mąki orkiszowej
(u mnie pszenna jasna pełnoziarnista typ 750) 
1 łyżeczka drożdży suszonych instant
1,5 łyżeczki soli morskiej

     






PRZEPIS
  1. Zrób zaczyn. Połącz w misce zakwas, mąkę pszenną i wodę. Przykryj ściereczką i odstaw na 12-24 godz. 
  2. Składniki zaczynu wymieszaj ze składnikikami na ciasto. Zagnieć gładkie ciasto (ok. 10 minut), a następnie przykryj miskę folią spożywczą i odstaw na 2-3 godziny (ciasto musi podwoić swoją objętość).
  3. Przełóż ciasto do keksówki wysmarowanej olejem i wysypanej otrębami. Przykryj ściereczką i odstaw do ponownego wyrośnięcia na 1-1,5 godziny. 
  4. Wstaw chleb do nagrzanego do 230°C  piekarnika. Po 10 minutach zmniejsz temperaturę do 200°C i piecz 30 minut. Wystudź na kratce.
SMACZNEGO

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz