piątek, 25 października 2013

TARTA ZE ŚLIWKAMI

To najlepsze wypiek ze śliwkami, jakie jadłam. Delikatny, kruchy i słodki spód do tarty, lekko kwaskowate owoce i cynamonowy aromat. 
Przepis pochodzi z ukochanej przeze mnie książki White Plate. Słodkie Elizy Mórawskiej. Podaję przepis w oryginalnych proporcjach. Ja je podwoiłam i zrobiłam tartę w ceramicznej formie o średnicy 27 cm.  

Czas pieczenia: 45 minut
Forma/blacha: forma do tarty o średnicy 22 cm (u mnie 27 cm)
Temperatura piekarnika: 180°C




SKŁADNIKI NA CIASTO 

125 g mąki (u mnie 250 g)
125 g schłodzonego masła (u mnie 250 g)
75 g drobnego cukru (u mnie 150 g)
1 żółtko (u mnie 2 żółtka)

OWOCE/NA WIERZCH

500 g śliwek (wypestkowanych, przekrojonych na pół), (u mnie 850 g)
1 łyżka cukru (u mnie trzcinowy)
1 łyżeczka cynamonu










Masło musi być schłodzone.  


PRZEPIS
  1. Masło posiekaj, włóż do miski. Dodaj pozostałe składniki (mąkę, cukier, żółtka) i bardzo szybko zagnieć ciasto (połącz ręcznie lub za pomocą melaksera).
  2. Wylep formę ciastem. Ułóż gęsto śliwki (rozcięciem do góry). Posyp owoce cukrem trzcinowym zmieszanym z cynamonem. 
  3. Włożyć tartę do rozgrzanego do 180°C piekarnika i piecz 45 minut. 
 SMACZNEGO

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz