środa, 23 października 2013

ODWRÓCONE CIASTO GRUSZKOWO-IMBIROWE

Korzenne ciasto z gruszkami pachnące jesienią. Wilgotne, o pięknym złotym kolorze, ale nie tłuste w smaku (mimo dużej zawartości masła). Ma piękny brązowy kolor i smakuje naprawdę dobrze. Do ciasta użyłam twardych, słodkich gruszek (np. konferencja).
Przepis pochodzi z magazynu Super Food Ideas (Maj 2008), a znalazłam go na stronie tutaj. Zmniejszyłam ilość "złotego syropu" oraz cukru, a od siebie dorzuciłam odrobinę kardamonu, cynamonu i świeżego imbiru. 

Czas pieczenia: 80-90 minut
Forma/blacha: forma kwadratowa o boku 23 cm lub prostokątna o podobnych wymiarach (u mnie 21X24 cm)
Temperatura piekarnika: 160°





 SKŁADNIKI NA CIASTO

250 g masła (rozpuszczonego i wystudzonego)
220 g cukru (u mnie 200 g)
350 g golden syrup (u mnie 200 g) 
2 duże jajka (rozmiar L)
320 g mąki pszennej (przesianej)
0,5 łyżeczki sody oczyszczonej
0.5 łyżeczki proszku do pieczenia
0.5 łyżeczki cynamonu w proszku
0.5 łyżeczki kardamonu w proszku
1 łyżeczka imbiru w proszku
1 łyżeczka świeżego imbiru (drobno startego)
200 g kwaśnej śmietany (u mnie 12%)
  
OWOCE
600 g gruszek - u mnie 6 sztuk (obrane, wydrążone i pokrojone w 1,5 cm plastry)




PRZEPIS

Wszystkie produkty powinny być w temperaturze pokojowej
  1. Obrane i wydrylowane gruszki pokrój w plastry (ok. 1,5 cm).
  2. Formę wyłóż papierem do pieczenia. Wysmaruj dno rozpuszczonym i ostudzonym masłem (80 g) i wysyp cukrem (50 g). Następnie ułóż gruszki (jedna przy drugiej).
  3. W misce połącz suche, przesiane wcześniej składniki (mąkę, sodę, proszek do pieczenia, przyprawy).
  4. W drugiej misce umieść resztę rozpuszczonego masła, golden syrup, jajka, resztę cukru i zmiksuj do połączenia składników. Następnie dodaj suche składniki i ponownie zmiksuj. Do ciasta wmieszaj drewnianą łyżką śmietanę (nie miksuj). 
  5. Nagrzej piekarnik do temperatury 160°C. Przełóż ciasto do formy na wcześniej rozłożone gruszki. Ciasto jest raczej gęste, więc delikatnie je rozprowadź (żeby nie poprzesuwać gruszek). Włóż do rozgrzanego piekarnika i piecz 80-90 minut.  
 SMACZNEGO 

    Brak komentarzy:

    Prześlij komentarz