piątek, 18 grudnia 2015

PIERNIKI EKSPRESOWE

Najszybszy przepis na pierniki. Ciasto nie musi leżakować przez noc w lodówce. Wystarczy połączyć wszystkie składniki, wyrobić gładkie ciasto, rozwałkować, wyciąć kształty, upiec i gotowe.
Przepis z Moich Wypieków

Po wystudzeniu zamknijcie szczelnie pierniczki. Do pojemnika włóżcie kawałki jabłka, aby pierniczki szybciej zrobiły się miękkie. 

Czas pieczenia: 8-10 minut 
Temperatura piekarnika: 180°C
Ilość porcji: 30-50 pierników (w zależności od wielkości foremek)



 SKŁADNIKI NA PIERNIKI 

300 g mąki pszennej
100 g mąki żytniej pełnoziarnistej*
2 duże jajka
130 g cukru pudru
100 g masła, roztopionego i lekko przestudzonego
100 g łagodnego miodu np. akacjowego*
1 łyżka przyprawy do piernika
1 łyżka kakao
1 łyżeczka sody oczyszczonej


PRZEPIS NA LUKIER

1 białko
1,5 szklanki cukru pudru


*Użyłam mąki razowej żytniej gruboziarnistej, stąd niezbyt gładkie ciasto i widoczne otręby nawet po upieczeniu. Możecie użyć drobno mielonej mąki żytniej razowej lub w całości użyć mąki pszennej.

PRZEPIS  
  1. Przesiej i połącz suche składniki (mąki, puder, przyprawę, kakao i sodę). Rozpuść masło i delikatnie wystudź. Następnie połącz wszystkie składniki i wyrób jednolite ciasto. Rozwałkuj (jeśli jest potrzeba podsyp blat delikatnie mąką), rozwałkuj na grubość 4 mm i wycinaj kształty. Rozgrzej piekarnik do temperatury 180°C i piecz pierniki 8-10 minut. 
  2. Lukier. Zmiksuj białko i cukier na gładką masę. Warto miksować dłużej, wtedy lukier jest trwalszy i lepiej trzyma się pierników. Ozdabiaj pierniczki za pomocą rękawa cukierniczego.

Ja zagniotłam ciasto wieczorem. Zawinęłam w folię spożywczą i wsadziłam na noc do lodówki. Rano wyciągnęłam na pół godziny przed wałkowaniem. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz