wtorek, 3 marca 2015

BRIOSZKI Z KAJMAKIEM I JABŁKAMI

Smak ciasta drożdżowego, kajmaku i jabłek jak dla mnie niezastąpiony. 
Przepis na brioszki Rachel Khoo znalazłam na blogu White Plate. Pominęłam całonocne leżakowanie ciasta w lodówce * oraz aromat waniliowy i wodę z kwiatów pomarańczy. Bułeczki idealnie wyrastają w krótszym czasie. Są puszyste, maślane, takie jak lubię. To jedne z lepszych obok cynamonowych serc jakie upiekłam!

*  Pominęłam z braku czasu, ale po uformowaniu polecam wsadzenie ciasta na noc do lodówki. Po wyjęciu odczekajcie ok 40 minut i wstawcie do nagrzanego piekarnika.

Czas pieczenia: 30-40 minut
Forma/blacha: tortownica o średnicy 27 cm
Temperatura piekarnika: 160°C 









SKŁADNIKI NA CIASTO

80 g masła
50 ml mleka

1 opakowanie suchych drożdży (7 g) *
250 g mąki
50 g drobnego cukru
szczypta soli
1 jajko (roztrzepane)
1 czubata łyżka śmietany (użyłam jogurtu)


NADZIENIE

150 g masy kajmakowej
3 małe jabłka (oczyszczone i grubo pokrojone)


NA WIERZCH
 
1 jajko (roztrzepane) do posmarowania


* Jeżeli macie świeże drożdże użyjcie 20 g (świeżych drożdży używa się mniej więcej dwa razy więcej niż suchych)

PRZEPIS
  1.  W rondelku podgrzej delikatnie mleko i rozpuść w nim drożdże. Dodaj pozostałe składniki na ciasto i wyrób ciasto (powinno być luźne). Przykryj folią spożywczą i odstaw do wyrastania na ok. 1 godzinę. 
  2. Po wyrośnięciu ciasto przełóż na stolnicę wysypaną mąką i rozwałkuj prostokąt (40x30 cm). Posmaruj równomiernie masą kajmakową i poukładaj jabłka. Zwiń w roladę. Podziel roladę ostrym nożem na równe 6 części, a następnie układaj nadzieniem do góry w wyłożonej papierem do pieczenia tortownicy. Posmaruj roztrzepanym jajkiem. Odstaw do wyrośnięcia na ok 1 godzinę. 
  3. Wstaw do piekarnika nagrzanego do temperatury  160°C i piecz 30-40 minut. 
SMACZNEGO 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz