czwartek, 18 grudnia 2014

PARKIN

Angielskie ciasto imbirowe z płatkami owsianymi i melasą. Wytrawne i ciężkie o bardzo interesującym smaku. Można je podać na świątecznym stole zamiast piernika. Idealne z filiżanką słodkiego kakao. Parkin szczelnie zamknięty nabiera lepkości i wilgoci. Nie sprawdziłam tego, ponieważ u nas zniknął w ciągu 2 dni.  
Długo zastanawiałam się, który przepis wybrać. Ostatecznie padło na parkin Elizy Mórawskiej ze wspominanej przeze mnie wielokrotnie książki White Plate Słodkie. Zamiast złotego syropu (Golden Syrup), użyłam melasy i płynnego miodu. 

Czas pieczenia: 75 minut
Forma/blacha: prostokątna forma o wymiarach 24x26 cm
Temperatura piekarnika: 170°C 






SKŁADNIKI

230 g mąki pszennej
230 g płatków owsianych (drobnych)
2 łyżeczki proszku do pieczenia
1,5 łyżeczki suszonego imbiru
120 g masła
160 g melasy
70 g miodu
230 g brązowego cukru trzcinowego (drobnego)
2 jajka
60 ml mleka


PRZEPIS
  1. W misce wymieszaj suche składniki (mąkę, płatki, proszek do pieczenia i imbir). 
  2. W rondelku połącz masło, melasę, miód, cukier. Roztop na średnim ogniu cały czas mieszając, a następnie odstaw do wystudzenia. Jajka ubij z mlekiem.
  3. Następnie połącz ze sobą wszystkie składniki drewnianą szpatułką. Wylej ciasto do formy wyłożonej papierem i wysmarowanej masłem, wstaw do piekarnika nagrzanego do temperatury 170°Ci piecz 75 minut. Wyjmij z piekarnika i po 15 minutach pokrój w kwadraty. 
SMACZNEGO


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz