wtorek, 10 grudnia 2013

SPITZBUBEN

Niemieckie kruche ciasteczka-markizy wypiekane w okresie adwentu. Tradycyjnie przekłada się je galaretką z porzeczki. Można jednak użyć innej konfitury lub dżemu, ważne żeby przełożenie było kwaśne w smaku (wiśnia, śliwka) i dosyć gęste. 

W sieci można znaleźć mnóstwo różniących się drobnymi szczegółami przepisów. Ja skorzystałam z tego, ciasteczka wyszły kruche i maślane. Z podanych proporcji powinno wyjść ok. 30 małych ciasteczek. Ja użyłam dużej foremki, w wyniku czego wyszło mi 6 naprawdę okazałych serc. Cukier wanilinowy zastąpiłam cukrem z prawdziwą wanilią.

Czas pieczenia: 12-15 minut
Forma/blacha: 1 blacha z piekarnika 
Temperatura piekarnika: 180°C
Ilość porcji: ok. 6 dużych ciastek






SKŁADNIKI NA CIASTECZKA

250 g mąki pszennej
1 żółtko
szczypta soli
150 g zimnego masła
100 g drobnego cukru
1 łyżka cukru z prawdziwą wanilią


DO POSYPANIA/PRZEŁOŻENIA 

cukier puder
150 g kwaśnej konfitury lub gęstego dżemu (wiśnia, porzeczka, śliwka)









PRZEPIS
  1. Ze wszystkich składników zagnieć szybko ciasto. Następnie zawiń w folię spożywczą i wstaw do lodówki na 60 minut. 
  2. Wyjęte ciasto rozwałkowuj na grubość 2 mm na lekko oprószonym mąką blacie (możesz podzielić ciasto na 2 części i rozwałkowywać je partiami). U mnie wyszło 12 serc (6 pełnych i 6 z wyciętym serduszkiem).
  3. Ciasteczka rozłóż na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia i wstaw do piekarnika nagrzanego do temperatury 180°C. Piecz 12-15 minut (do zarumienia). Wystudź. 
  4. Konfiturę zblenduj, delikatnie podgrzej i wysmaruj (jeszcze ciepłą) pełne części serca zostawiając wolne brzegi. Ciasteczka z dziurką posyp cukrem pudrem, a następnie złóż delikatnie serca.  
SMACZNEGO




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz