wtorek, 23 grudnia 2014

IMBIROWE PIERNICZKI PEPPARKAKOR

Te szwedzkie pierniczki podobno smakują jak te, które można kupić w Ikei. Te wypieczone przeze mnie są cieniutkie, chrupiące, imbirowe z wyczuwalnym smakiem melasy.
Przepis znalazłam na blogu White Plate, który z kolei za źródło podaje Delicious Days. Użyłam miodu, pomijając tym samym porcję melasy.

Czas pieczenia: 8-10 minut
Forma/blacha: blacha z piekarnika
Temperatura piekarnika: 175°C
Ilość porcji: ok. ok. 90 pierników (u mnie 60 małych i 30 dużych)





SKŁADNIKI

100 g miodu płynnego
50g melasy
110g masła
100g brązowego cukru (np. demerara)
375g mąki
1/2 łyżeczki cynamonu
1/2 łyżeczki mielonego imbiru (dałam 1,5)
1/4 łyżeczki proszku do pieczenia
1/4 łyżeczki mielonych goździków
1/4 łyżeczki soli
1 jajko
2 łyżeczki przyprawy do pierników



PRZEPIS
  1. W rondelku podgrzej melasę, masło, cukier. Podgotuj i mieszaj aż do rozpuszczenia cukru! Odstaw do wystygnięcia na ok. 30 minut. W dużej misce połącz przesianą mąkę, proszek do pieczenia, przyprawy i sól. Następnie połącz wszystkie składniki i zagnieć ciasto. Musi być gładkie. Uformuj kulę, zawiń w folię spożywczą i wstaw do lodówki do schłodzenia na 2 godziny. 
  2. Wyjmij ciasto. Odcinaj małe części ciasta i rozwałkuj na bardzo cienki placek. Wykrawaj kształty i układaj na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. Wstaw do piekarnika nagrzanego do 175°C i piecz 8-10 minut. Uważaj, bo bardzo łatwo przypalić takie cienkie pierniczki. 
  3. Wystudź na blaszce. Zamknij w szczelnym słoju. 
SMACZNEGO


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz