środa, 16 października 2013

MURZYNKI

Szybkie do wykonania (bez użycia miksera), bardzo czekoladowe, wilgotne murzynki. Zawsze się udają i smakują dosłownie wszystkim. Z ciasta można zrobić murzynka w formie keksowej (jak w oryginalnym przepisie na blogu Moje Wypieki). Ja zrobiłam małe babeczki, zredukowałam ilość cukru, a zamiast konfitury z wiśni dodałam dżem porzeczkowy.

Czas pieczenia: 25 minut
Forma/blacha: forma na muffinki lub forma keksowa o wymiarach 21x9
Temperatura piekarnika: 180°C
Ilość porcji: 12-14 sztuk

























SKŁADNIKI NA CIASTO

125 g masła
100 g gorzkiej czekolady (połamanej)
300 g dżemu porzeczkowego
150 g drobnego cukru (u mnie 130 g)
szczypta soli
2 duże jajka (roztrzepane)
150 g mąki pszennej (przesianej)
1 łyżeczka proszku do pieczenia



PRZEPIS

Wszystkie składniki powinny być w temperaturze pokojowej
  1. Masło rozpuść w rondelku, po czym dodaj do niego połamaną czekoladę. Zdejmij z ognia i energicznie mieszaj aż do rozpuszczenia czekolady. Odstaw. 
  2. Masę z masła i czekolady przelej do miski, dodaj dżem, cukier, jajka i wymieszaj łyżką drewnianą (tylko do połączenia składników). Dodaj przesianą mąkę z proszkiem do pieczenia i połącz wszystkie składniki łyżką drewnianą lub widelcem. 
  3. 3/4 foremki do muffinek wypełnij ciastem. Piecz 25 minut w temperaturze 180°C. Wystudź, posyp delikatnie cukrem pudrem.
SMACZNEGO


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz